Aktivity venované Svetovému dňu bez fajčenia


  • Čo môže robiť v rámci prevencie výchovný poradca?
  • Aké aktivity možno zaradiť na triednické hodiny?
  • Ako zdôvodniť žiakom škodlivosť fajčenia?



     Obsah                                                                                                                                                   Strana

 1.    Úvod . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2
 2.    História fajčenia, obchodovania s tabakom a boj proti fajčeniu – fakty a námety na aktivity so žiakmi . . 3
 3.    Príčiny, prejavy a stupeň závislosti od fajčenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . .6
 3.1  Príčiny závislosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  6
 3.2  Prejavy závislosti . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
 4.    Dôsledky fajčenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
 4.1. Pedagogicko-psychologické dôsledky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
 4.2  Zdravotné dôsledky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
 4.3  Ekonomické a celospoločenské dôsledky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12

 5.    Ako nezačať s fajčením . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
 6.    Ako prestať s fajčením . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
 7.    Námety pre triednych učiteľov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
 8.    Námety pre výchovného poradcu a koordinátora  protidrogovej prevencie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
 9.    Literatúra a odkazy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21






         Zverejnené  25. februára 2011
e-mail